tirsdag 28. mai 2013

PRESSEDEKNING

I forbindelse med boklanseringen 23. mai, blir jeg noen ganger intervjuet eller omtalt i media. Det hender også jeg skriver kronikker eller kommentarer om bokens tematikk.
Her legges pressedekningen fortløpende ut, for de som måtte være spesielt interessert i temaet:

11. november: Gjest i NRK P2s Ekko om moderne barnefamilier og hvilke utfordringer de møter. Innslaget ligger her.

01.november: Boken anmeldt i Samora

17.oktober. Boken er anmeldt på Utdanningsnytt.no

14.oktober. Malin Lenita Vik fra maddam.no skriver om boken i sin spalte i Klassekampen

16.september: Artikkel i Eidsvoll Blad i forbindelse med at jeg holdt et foredrag på Cafe Standpunkt, Eidsvoll 1814

5. september: Boken er anmeldt i tidsskriftet Sykepleien

28.august: Kronikk i Bergens Tidende om husmødre og kvinnekamp

21.august: Intervjuet i avisen Dagen om skilmisser

2. august: Boken er anmeldt av Norsk Kvinnesaksforening: Likestillingspolitikk og kvinnefrigjøring

29. og 30 juli:  Har Sommer i P2 en hel time for meg selv, med musikk jeg velger og temaet mitt relatert til boken. Hør programmet her.

26. juli: IdaLou Larsen skriver en side om boken og prosjektet i Morgenbladet. Kaller boken den viktigste om kvinnefrigjøring på mange år.

5. juli: Boken anmeldes til gode kritikken i tidsskriftet Ny Tid (ikke på nett).

26. juni: Lege Gro Nylander skriver i Klassekampen og forsvarer min bok mot deres anmeldelse.

25. juni: Er gjest på NRK P2s program EKKO

25. juni: Professor i filosofi Arne Johan Vetlesen skriver om "Barbert feminisme" i sin spalte og om boken min i den sammenheng (ikke på nett).

21. juni: Elin Ørjasæther anmelder boken i Vårt Land

19. juni: Kronikk i Dagbladet, som tilsvar til Kjetil Rolness' lørdagskommentar 15. juni om boken.

17. juni: Intervju med meg om boken på radikalportal.no

11. juni: I forbindelse med 100-årsdagen for kvinnelig stemme rett har jeg skrevet en kronikk om fremtidens feminisme i Aftenposten

10. juni: Hans Geelmuynden blogger om blant annet min bok.

8. juni: Forfatter Håvard Syvertsen kommenterer KKs anmeldelse i KK

7. juni. Boken er anmeldt til terningkast 5 i Trønder-Avisa (ikke på nett)

5. juni. Bloggeren Sparringsmamma kommenterer Dagsavisens anmeldelse

5. juni: Gjest på God Morgen Norge på TV2

3. juni: Boken er anmeldt i Dagsavisen

1. juni: Boken anmeldes i Klassekampen

Juni: Martha Breen omtaler boken i et bokessay om tidsklemmebøker i tidsskriftet Prosa

31. mai: Boken er omtalt i en leder i Morgenbladet

31. mai: Kommentar i Aftenposten som tilsvar på LO-utspillet

31. mai: Boken er kort presentert på kultursidene til Romerikes Blad (ikke på nett)

31. mai: Intervju i Klassekampen om boken (ikke på nett)

31. mai: Intervju i Aftenposten om LO-leder Gerd Kristiansens utspill rundt deltid

30. mai: Gjest i Nitimen på NRK

29. mai: Ukas profil i Romerikes Blad (ikke på nett)

25. mai: Intervju i Eidsvoll/Ullensaker Blad

23. mars 2013: Intervju i Romerikes Blad (ikke på nett)

14. mars: Deltok i Debatten på NRK

8. mars: Intervju i Aftenposten

19. januar 2013: Portrettintervju i Klassekampen (ikke på nett)

8. mars 2012: Intervju i Klassekampen om likestilling og feminisme (ikke på nett)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar